Plantasjen har produsert 6 mikrokurs på 3 ulike språk, delte dette med medarbeiderne i Norge, Sverige og Finland, og har hatt ca. 4.000 kursgjennomføringer – alt sammen på under 4 uker!

Plantasjen jobber systematisk med opplæring og kompetanseutvikling ute i kjeden. De gjennomfører hvert år en rekke ulike opplæringstiltak, alt fra nettbaserte kurs til fysisk trening ute i butikk. Denne våren har de startet med MIKRO opplæring – korte kampanje- og produktkurs tilpasset den sesongen vi er på vei inn i.

I første omgang har Plantasjen utviklet 6 mikrokurs; stemorsblomster, krydderurter, Kärcher høytrykkspyler, pelargonia, hagemøbler og løkblomster, og responsen og gjennomføringen ute i kjeden har vært meget god, ca. 4.000 kursgjennomføringer på under 4 uker! Kursene, som har en varighet på 3-5 minutter, gir medarbeiderne en kort innføring i fakta om produktet, litt om salgsargumenter, mersalgsmuligheter, og til slutt en liten uhøytidelig quiz.

Mikrokursene deles direkte med medarbeidere i Norge, Sverige og Finland via SMS, og de aller fleste gjennomfører kursene på mobiltelefonen. Plantasjen sentralt har på sin side full oversikt over hvem og hvor mange ute i de ulike butikkene som har gjennomført opplæringen, og dermed er klare til å møte kundene!

For Plantasjen er det viktig å gi medarbeiderne fersk kunnskap om de ulike produktene og kampanjene, og nye mikrokurs vil derfor blir produsert og distribuert utover våren og sommeren.

Vi ønsker Plantasjen lykke til videre med opplæringen!